10 vaner meget mislykket virksomhedsejere og ledere

Bruger du hver vågne øjeblik på arbejdspladsen? Kan du finde det svært at tage tid ud for dig? Er du konstant arbejder i en rod?
Den lille virksomhedsejer
Disse folk har tendens til at være involveret i alle aspekter af deres virksomhed fra at være bogholder, marketing, hr manager, mægler, kunde forbindelsesofficer og renere.
Jo mindre virksomheden jo sværere det er for ejeren at uddelegere disse opgaver, fordi de ikke kan lide, bruge nogen penge og retfærdigvis, dollars kan være meget strammere. Dog ikke mange indser, at hvis de investere deres dollars klogt i at fÃ¥ adgang til den rigtige type af varer og tjenesteydelser til at dyrke deres forretning og være mere effektiv, de vil se positive ændringer sker over tid. De kan blive mere produktive og rentable. Det tager tid at opbygge en god “business tankegang” og at være en effektiv leder.
Manager
Mange af de ledere, jeg har coachet lider af lignende udfordringer som lille virksomhedsejer. Den vigtigste forskel er naturligvis at virksomhedsejeren er ansvarlig for sin virksomhed og ikke kan undslippe dette ansvar. Hvis virksomhed er rentabel eller ikke-rentable vil det påvirke vedkommende personligt, især økonomisk.
10 vaner meget mislykket virksomhedsejere
Tjek hvis du regelmæssigt praksis disse vaner:
Ikke praksis hvad du prædiker
Fortælle andre mennesker hvad de skal gøre og ikke gøre det selv. Sætte et dårligt eksempel.
Invester ikke nogen tid og penge i at udvikle dig selv og dine medarbejdere.
Glem løbende personlig og faglig udvikling. De mindre du og de ved, jo mere tid, penge og energi du vil spilde. En surefire mÃ¥de at have en umotiveret og uproduktive team… ikke at nævne tab af muligheder.
Undgå planlægning for enhver pris
Fortsat være reaktiv og gøre ting på stående fod. Ikke skrive en liste af ting at gøre hver dag og helt sikkert ikke bruger en dagbog for at planlægge, hvad du vil gøre. Dette vil sikre, du har ingen tid og ingen liv.
Spis hvad du vil og ikke udøve
At være uegnet og overvægtige vil sikre du føler dig træt og ser forfærdeligt. Du vil også være modtagelige for sygdom. En fantastisk måde at sikre, at du vil ikke være i stand til at klare presset fra dine personlige og professionelle liv.
Tilbring det meste af deres vågne timer på arbejde
Start arbejdet tidligt og ophold sent. Dette vil sap du af energi og kreativitet. En surefire måde at få utilfredsstillende personlige relationer. Næste gang du er i en social situation uden for arbejde, du ikke har noget andet at tale om undtagen arbejde, arbejde, arbejde. Faktisk undgår folk du fordi du er kedeligt!
Undgå at se efter dine klienter/kunder
Ignorer dem, medmindre de kontakte dig. Det faktum, at uden dem ville du ikke være i erhvervslivet ikke vil noget. Gøre deres yderste for at ikke levere dine løfter, undgÃ¥ efter dem op eller vender tilbage deres opkald. Jo du er en multi-millionær, og det ville ikke noget for dig, hvis der var ingen til at købe dine varer og tjenesteydelser… Du kan gÃ¥ pÃ¥ Pension nÃ¥r som helst.
Udsætter for enhver pris
Undgå at træffe beslutninger og handle. Dette vil frustrere din folk og de vil holde deres ideer til at hjælpe dig og virksomheden til sig selv, fordi de ved, du ikke vil foretage sig noget. En chef, der nøler, påvirker alle andre omkring himn/hende.
Være en alvidende
UndgÃ¥ at stille din folk for deres feedback. Holde dem ud afsløjfen. Regelmæssig teammøder? Mislykket business ejer eller bestyrer Se ikke behovet for at tale med hans/hendes team… Det betyder de tage tid ud og spilde værdifuld selskab tid. Ingen grund til at lytte til hvad de har at sige… Hvad ville de vide? Hvis møder kaldes det er kun nÃ¥r der er krise, (en anden).
Aldrig bede dine klienter/kunder, hvad de synes om dine produkter/serviceydelser og kundeservice (eller er det bjørnetjeneste?)… Du kan blive glædeligt overrasket eller forfærdet over at finde ud af den virkelige sandhed. Bedre ikke at vide, sÃ¥ du ikke behøver at ændre.
Sige ‘Ja’ hele dagen
Lad alle afbryder du hele dagen lang. Holde din office døren åben, så folk kan vandre i og snakke med dig. Du kan sikre, at du ikke vil få meget arbejde. Men det gør ikke noget, gør det?
Du har gjort det for så længe nu, hvorfor gøre noget anderledes? Du ønsker at være vellidt af alle, uanset omkostningerne til dig personligt. Så længe alle andre får deres arbejde, hvem bekymrer sig hvis du arbejder sent for at indhente?
For enhver pris undgå Delegation
Ingen er jo så god som dig. Uddelegere eller outsourcing betyder lommepenge hvis du kører din egen forretning. Det er bedre, at du spilder din tid på opgaver og gør bogholderi, fordi hvad du vil gøre med din tid?
Det sidste ord
Hvis du er en virksomhedsejer eller manager og du kan ærligt sige, at gælder de 10 vaner nævnt ikke for dig, fordi du gør det stik modsatte… sÃ¥ tillykke, din virksomhed/afdeling skal trives. Holde op det store arbejde… du fortjener at lykkes.
På den anden side, hvis du allerede har disse vaner fast på plads, er så du garanteret ikke at lykkes. Du vil forlade arbejde de fleste dage følelse understregede og uopfyldte. Er det hvad du virkelig ønsker? Bekræftende, derefter fortsætte med at gøre det samme som du altid har gjort. Hvis ikke, så skal du gøre noget anderledes. Hvad er du parat til at gøre?
Hvis du ved hvor de skal henvende eller hvad man skal gøre for at foretage ændringerne, så gå videre og gøre det. Hvis du er usikker så ring til mig, men du må hellere være alvorligt om at komme videre. Jeg er i meste af min tid og dine.
Valget er dit… fortsætte med at gøre de samme ting eller ændre. Som nævnt mange gange før, “definition af sindssyge at gøre det samme og forventer et andet resultat”.
Har en dejlig uge
Lorraine Pirihi

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.